Damlalar – 486

Anlama bir yönüyle özneldir, bir yönüyle de toplumsal tecrübeye tabidir. Anlamada standart olamaz. Bu fıtrata da aykırı bir beklenti!
İslam tektir, evet! Ancak o tebliğ her kavimce kendi tecrübeleri bağlamında anlaşıldı. Müslümanlıklar fenomendir. Hatta her insanın Müslümanlığı kendine göre olmak zorundadır. Bu hal İSLAM’ın tek olmasına mani değildir.
Bir İslam tarihi var! Burada kolay hükümlerle geçiştirmeyelim.
Neden Araplar Hambelidir, neden Vehhabilik var, neden Kürt Müslümanlığı Eş’ari-Şafii dir, neden İran Şii’dir?..
Anadolu Müslümanlığı tabiri yanlıştır. Ne Maturidi ne de Yesevi Anadolu’ya ayak basmadılar!…
/ Sait BAŞER

https://saitbaser.com/2013/11/18/turk-anlama-ve-inanma-modeline-dair/

https://saitbaser.com/2013/12/04/turk-devlet-geleneginde-din/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s