Damlalar – 466

Bu mukarnas geometrisinin müziğimizdeki karşılığı makamlar ve aralarındaki geçkilerle “devir” yapma geleneğidir. Bu kadar düzenli bir geometriye ayarlı bir toplumsal algının ne türden örgütlenme ve organizasyonlar yapabileceğini, örgütlenme geleneğini tahmin etmek de güç değildir. Gördüğünüz üzere burada mutlak bir simetri söz konusu değil. Umulmadık asimetrileri de keşfedebilirsiniz. Düzenli onlu sistemdeki orduları kadar, akıncı ve solaklarıyla da ünlü askeri sistemi gibi, düzenli ve onikişerli boylara mukabil kazak ve kıpçak boyların varlığı gibi… Aynı şekilde bireysel ve toplumsal psikolojiye dair de gerçeğe çok yakın tahminlerde bulunabilirsiniz. Nereye dönseniz bu motifle karşı karşıyasınız. Bebekliğinizde beşik süsünüz, mezarınızda taşınız! Elbette değerler dünyası, kavramları, dil muhakemesine de bu pencereden bakmak insanı fazla yanıltmaz. Hele akrabalık ve dostluk ilişkilerindeki girift yapıyı daha güzel hangi şema, grafik dile getire bilir?.. Çevreyle merkez arasında bir hiyerarşi vardır ama “sınıf farkı”ndan söz etmek o kadar kolay değildir. Çünkü aynı geometriye devam edilmektedir. Keza bireyin varlığını da toplumu da ayrı ve bir görmeyi mümkün kılmaktadır. Hem birey hem toplum birbirleriyle vardırlar,ne ayrı ne gayrıdırlar; fakat sadece ne birey ne de toplum esastır burada.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s