“MEDENİYETİMİZİN SIRLI SEMBOLLERİNDEN BİRİSİ” üzerine bir düşünce

Medeniyetimizin sırlı sembollerinden birisi…
Otağlardan başlayıp âbidevî eserlerimizin ana planlarında, şadırvanlarda, kubbelerde, minberlerde, türbelerde, kümbetlerde, sehpalarda, şehir planlarında, cümle kapılarında, iğne oyalarında, namaz takkelerinde, ciltlerde… velhasıl nerde önünüze çıkacağını kestiremezsiniz.
Bu ana ve anaç motife bazı sanat tarihçileri “sonsuzluk işareti” anlamı veriyorlar. Bendeniz ise bu işaretin çok üremeye müsait, her kolundan bir yeniden doğuş sırrı taştığına bakarak; Türk medeniyetindeki, “ulaştığı her coğrafyada kendini yeniden ifade etmesini sağlayan modüler yapı”nın bir tasvirini görürüm. En dışardaki (UÇ!) elemanında dahî, “merkez”deki espriye sahip oluş imkanıyla, her an yeni bir merkeze dönüşme istidadı bulurum.

Kezâ bu motifte, bir ilahi geometri dilinden dökülen “kesretten vahdete, vahdetten kesrete dönüp duran ebedî akışın macerasını” okurum.
Bana göre bu, aynı zamanda bir tür Kelime-i Tevhid’dir.
Altı köşelisi bir tefsir taşır, sekiz köşelisi başka; on, oniki, onaltı, yirmi köşelileri bambaşka…
Ama ana maksad değişmez!
Zevk bu ya!

10653650_956981407650516_7199350519464092253_n

“MEDENİYETİMİZİN SIRLI SEMBOLLERİNDEN BİRİSİ” üzerine bir düşünce” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: Dr. Sait Başer

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s