Damlalar – 422

Tabiî mesele tekke-medrese karşıtlığının da ötesinde, iki farklı “varlık felsefesi” temelli iki ayrı dine dönüşen çok önemli bir millî felsefe kırılmasına delalet ediyor. Elbette ki bizim temel geleneğimiz Yûnus hattı olmak gerektir. Bu anlayışı Yesevî’de, Yusuf Hemedani’de, hatta Kutadgu Bilig’de…de görüyoruz. Bendenizin kanaati odur ki, Yunus’un dilinden önümüze konulmuş varlık telakkisi, İslam öncesi Töre’de dahî büyük ölçüde vardı. 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s