Damlalar – 327

Acizin görüşünce Dede Korkut tipi, Türklüğün mahiyetini belirleyip devam ettiren bir bilge tipi olmalı. Tek bir kimse olmadığını sanıyorum. Yaygın ve hem İslam’dan evvel, hem de sonra devam eden bir model bu. O sebeble Kazakistan’da da var Rumeli’nde de. İslam’dan sonraki baba-dede kültünün asıl dayanağı da bu olmalı. Yani KOR KUT haline gelmiş, “KUT”u tamamlanmış “Kâmil” kişi anlamı taşıdığına inanıyorum ben. İslamî dönemdeki ad verenevliya geleneği de Kor-kut Ata’da gördüğümüz gelenekten beslenmiş olmalıdır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s